Kosár
A kosár elemei a POS rendszerben
Last updated
Was this helpful?
A kosár elemei a POS rendszerben
Last updated
Was this helpful?
A kosár a jobb oldali sávban található alapértelmezetten, az itt levő funkciók megjeleníthetőek vagy elrejthetőek.
A felső kosár menüsorban az alábbi funkciókat tudod állítani:
Termék felütéskor kosár szinten és termék szinten is tudod állítani a hol fogyasztás kérdését.
Alapértelmezetten helyben fogyasztásra van állítva a kosár tartalom, tehát amit beraksz a kosárba és értékesítesz, az mind helyben fogyasztásként fog megjelenni és az ÁFA tartalma is a beállított értékeként fog megjelenni.
Ha mindent elvitelre kérnek, ami a kosárban található, akkor egyszerűen egy gombnyomással elviteles módba tudod állítani a termékeket.
Ahogy korábban említettük van arra is lehetőség, hogy termékenként váltsd a helyben fogyasztás / elviteles fogyasztás státuszát.
Amennyiben többnyire elviteles rendeléseket rögzítünk a POS-on, vagy akár csak elviteles rendeléseket, úgy érdemes a beállításokban ezt testreszabni. (Beállítások -> Testreszabás -> Működési beállítások -> Egyéb -> Alapértelmezett Elvitel/Helyben)
Ha csak az egyik módot használjuk, akkor az Elvitel/Helyben gombokat el is tudjuk rejteni. (Beállítások -> Testreszabás -> Elrendezés -> Eladási felület -> Elvitel/Helyben gombok)
Amennyiben az iPanelen a lokációnál be lett állítva több szervízdíj opció, a POS-on tudunk a kosárban változtatni a megfelelő mértékre való kattintással.
Klasszikus éttermi működésnél fontos az, hogy megjelöljük a konyha számára, hogy melyik ételek, melyik körben megy ki a vendég számára, hogyan készüljenek sorrendben.
A BarSoft segítségével a felütés során be tudod állítani a köröket termékenként, vagy felütési sorrendben.
FIGYELEM!
A körök funkció a POS beállításaiban a testreszabás menüpontban érhető el, alapesetben ki van kapcsolva!
A köröket termékenként mutatjuk az OrderManagerben, és elválasztva csoportosítva a konyha blokkon.
Rendszerünk képes az asztalok kezelésére. Tehát ha klasszikus éttermi kiszolgálással IS dolgozol, akkor lehetőséged van arra, hogy kiválaszd melyik asztalra szeretnéd felütni az adott rendelést.
Ha szeretnél asztalra ütni, viszont valamilyen egyéb, extra jellel ellátni a rendelést, akkor van arra lehetőség, hogy számot, vagy valamilyen egyéni szöveget beírj a rendeléshez.
Innentől kezdve az OrderManager-ben (lásd később) azzal az ID-vel fognak megjelenni a rendelések csoportosítva.
Üsd fel a termékeket, válaszd ki az asztalt és kattints a "Rendelés" szövegre a kosár tetején.
Add meg az ismertető jelet és kattints a "Mentés" gombra, majd a "Beküldés" gombra.
Amennyiben használsz asztaltérképet, asztal választáskor az asztaltérképen ki tudod választani, melyik asztal, mely székéhez szeretnéd hozzárendelni a rendelést.
Ez a funkció akkor lehet hasznos ha sűrűn használjuk ugyanazokat az azonosítókat vagy neveket, például visszatérő vendégeknél.
A részletes nézettel nem csak a termékek neveit látod majd, hanem minden fontos információt, ami a termékhez kapcsolódik.
Termék egységár
Módosítók és azok árai
Szervízdíj
Megnövelt termék egységár
Ha az egész rendeléshez szeretnél megjegyzést írni, megteheted a megjegyzés gombra kattintva.
Hol fog megjelenni a megjegyzés amit írtál?
Blokknyomtatón - ha a rendeléseket nyomtatóra kiküldjük a konyhára / pultba, akkor a tételek felett meg fog jelenni a kosár megjegyzés
Rendelés nézetben az Order Managerben - Amennyiben digitális rendelés rendszerezővel dolgozol, az OrderManager-ben a "Nyitott rendelések" menüpontban a rendelés alján olvashatod majd a megjegyzést.
A felhasználók közül azok nevére lehet csak személyzeti fogyasztást felvinni, akiknél ez előzőleg engedélyezve lett iPanel-en.
A funkció használatához válasszuk ki a megfelelő felhasználót a személyzeti fogyasztás ablakban, majd a kosár tartalmát be tudjuk küldeni a rendszerbe.
Beküldés után a személyzeti fogyasztásokat le tudjuk zárni a nyitott rendelések között akár fizettetés nélkül is, de ha szeretnénk, lehet fizettetni őket. A nyitott rendelések között az ilyen típusú rendeléseknél mutatjuk a felhasználó nevét a rendelésen belül, illetve az ikonnal is jelezzük, ez a rendelés a kiírt névhez tartozik.
Amennyiben a név a rendelést felvevő személyzeté, más ikonnal jelezzük ezt.
Hasonló módon, mint a személyzeti fogyasztás: az itt kiválasztott név alá fog bekerülni a kosár tartalma, miután beküldtük a rendszerbe.
A fő különbség, hogy később fizet vendégeket a POS-on tudunk hozzáadni.
Az így felütött rendeléseket később megtaláljuk a Rendelések menüpontban, a Később fizet fülre kattintva. Itt jobbra egymás alá listázzuk ki a vendégeket, akiknek gyűltek rendelések a nevükre, fizetni a rendelések hozzáadásával lehet.
Amennyiben vállalunk házhoz szállítást, szükségünk lesz a vendég címét, telefonszámát, nevét rögzítenünk. Ha már rögzített vendégről van szó, használhatjuk a kereső funkciót (név vagy telefonszám alapján), meggyorsítva a rendelés felvételt. Olyan esetben, amikor nem tudjuk eldönteni, hogy az adott telefonszámhoz tartozik e mentett információ, elég a keresőbe beírni a számot. Ha nincs rá találat a telefonszám mezőben levő nyíl gombbal egyből be is másolhatjuk a számot, majd folytathatjuk a vendég információinak rögzítését.
Amennyiben az iPanelen beállítottál számlázási profilt erre a lokációra, vagy adóügyi nyomtatóval dolgozol, ami tud egyszerűsített számlát nyomtatni, kattints a Számla gombra.
A felugró ablakban, ha cég számára szeretnél áfás számlát kiállítani, elég lesz beírni az adószám első 8 számjegyét. Ez alapján kikeressük a rendszerből a többi információt.
Ha magánszemély számára szeretnél számlát kiállítani, a másik fülre lesz szükséged, itt nem validáljuk az adatokat, fontos, hogy pontosan írd be őket.
A VIP vendég rendeléshez való hozzárendeléséhez itt találsz leírást
Tudsz előre beállított kedvezményt biztosítani rendelés szinten és termékenként is.
A kedvezményeket iPanelen tudod beállítani. -> A kedvezmények beállításával kapcsolatban olvasd el iPanel dokumentációnkat!
Ha be vannak állítva a kedvezmények, akkor a kosárba rakott termékekre egyesével, vagy akár globálisan is (összes termékre) hozzá tudod adni a kedvezmény mértékét a "%" gombra kattintva!
Ha globálisan (azaz az összes termékre) szeretnéd hozzáadni a kedvezmény mértékét, úgy csak szimplán kattints a kedvezmény nevére!
Ha csak egy - egy termékhez szeretnéd hozzáadni a kedvezményt, úgy először kattints a termék nevére, majd utána a kedvezményre!
Ha törölni szeretnéd az egyik terméknél a kedvzemény mértékét, úgy kattints a terméknél a "Kuka" ikonra.
FIGYELEM! Ha nem tudsz hozzáadni egy tételhez kedvezményt, a részletes kedvezmény szerkesztőnk beállításai miatt lehet iPanelen!
A BarSoft rendszere képes automatizmusokat kezelni, tehát be lehet állítani egy kedvezménynél hogy:
Melyik termékre érvényes
Melyik méretre érvényes egy terméken belül
Mikor érvényes
Milyen időintervallumban adható
Ki adhatja
A POS-hoz hozzárendelt nyomtatót meg tudjuk címezni üzenetekkel, amennyiben valamilyen extra információt szeretnénk küldeni a nyomtatónál dolgozó kollégának.
A nyomtató ikonra kattintva fel is ugrik az ablak, ahova be tudjuk írni az üzenetet.
A POS-hoz rendelt nyomtatók közül tudunk választani, illetve el tudjuk menteni az üzenetet, ha többször, ugyanazt akarjuk üzenni.
A mentés gombra kattintva a nyomtató amint megkapta az üzenetet már nyomtatja is.
Ez a gomb tartalmazza az összes említett funkciót, amennyiben bekapcsoljuk a POS -> beállítások -> testreszabás felületen.