🛒Kosár
Last updated
Last updated
A kosár a jobb oldali sávban található.
A felső kosár a menüsorban balról jobbra az alábbi funkciókat tudod állítani:
Termék felütéskor kosár szinten és termék szinten is tudod állítani a hol fogyasztás kérdését.
Az ÁFA kulcsok miatt nem kell aggódnod!
Rendszerünk automatikusan állítja az ÁFA kulcsokat helyben / elviteles fogyasztás esetén.
Alapértelmezetten helyben fogyasztásra van állítva a kosár tartalom, tehát amit beraksz a kosárba és értékesítesz, az mind helyben fogyasztásként fog megjelenni és az ÁFA tartalma is a beállított értékeként fog megjelenni.
Ha mindent elvitelre kérnek, ami a kosárban található, akkor egyszerűen egy gombnyomással elviteles módba tudod állítani a termékeket.
Ahogy korábban említettük van arra is lehetőség, hogy termékenként váltsd a helyben fogyasztás / elviteles fogyasztás státuszát.
Reprezentatív példa
Tehát ha kérnek 3 cappuccino-t, amiből 2-t helyben fogyasztanak 1-et pedig elvisznek, akkor ezt két kattintással be tudod állítani.
Amennyiben többnyire elviteles rendeléseket rögzítünk a POS-on, vagy akár csak elviteles rendeléseket, úgy érdemes a beállításokban ezt testreszabni. (Beállítások -> Testreszabás -> Működési beállítások -> Egyéb -> Alapértelmezett Elvitel/Helyben)
Ha csak az egyik módot használjuk, akkor az Elvitel/Helyben gombokat el is tudjuk rejteni. (Beállítások -> Testreszabás -> Elrendezés -> Eladási felület -> Elvitel/Helyben gombok)
Rendszerünk képes az asztalok kezelésére. Tehát ha klasszikus éttermi kiszolgálással IS dolgozol, akkor lehetőséged van arra, hogy kiválaszd melyik asztalra szeretnéd felütni az adott rendelést.
Ha szeretnél asztalra ütni, viszont valamilyen egyéb, extra jellel ellátni a rendelést, akkor van arra lehetőség, hogy számot, vagy valamilyen egyéni szöveget beírj a rendeléshez.
Innentől kezdve az OrderManager-ben (lásd később) azzal az ID-vel fognak megjelenni a rendelések csoportosítva.
Reprezentatív példa
Van egy asztaltársaság, és mindegyik széken rendelnek. Szeretnéd megjelölni, hogy az 1-es széken 2-es széken, 3-as széken ki mit rendelt, és a jövőben is hozzáütni ahhoz a székhez a következő rendeléseket.
Ezzel a funkcióval ezt könnyedén megteheted.
Üsd fel a termékeket, válaszd ki az asztalt és kattints a "Rendelés" szövegre a kosár tetején.
Add meg az ismertető jelet és kattints a "Mentés" gombra, majd a "Beküldés" gombra.
Amennyiben használsz asztaltérképet, asztal választáskor az asztaltérképen ki tudod választani, melyik asztal, mely székéhez szeretnéd hozzárendelni a rendelést.
Ez a funkció akkor lehet hasznos ha sűrűn használjuk ugyanazokat az azonosítókat vagy neveket, például visszatérő vendégeknél.
A részletes nézettel nem csak a termékek neveit látod majd, hanem minden fontos információt, ami a termékhez kapcsolódik.
Termék egységár
Módosítók és azok árai
Szervízdíj
Megnövelt termék egységár
TIPP
Ezt a funkciót akkor érdemes bekapcsolni, ha nagy képernyővel rendelkezel, valamint sokat módosítózol.
Így látsz minden olyan információt, ami az esetleges vendégkérdéseknél szükséges.
Ha az egész rendeléshez szeretnél megjegyzést írni, megteheted a megjegyzés gombra kattintva.
Hol fog megjelenni a megjegyzés amit írtál?
Blokknyomtatón - ha a rendeléseket nyomtatóra kiküldjük a konyhára / pultba, akkor a tételek felett meg fog jelenni a kosár megjegyzés
Rendelés nézetben az Order Managerben - Amennyiben digitális rendelés rendszerezővel dolgozol, az OrderManager-ben a "Nyitott rendelések" menüpontban a rendelés alján olvashatod majd a megjegyzést.
Tudsz előre beállított kedvezményt biztosítani rendelés szinten és termékenként is.
A kedvezményeket iPanelen tudod beállítani. -> A kedvezmények beállításával kapcsolatban olvasd el iPanel dokumentációnkat!
Ha be vannak állítva a kedvezmények, akkor a kosárba rakott termékekre egyesével, vagy akár globálisan is (összes termékre) hozzá tudod adni a kedvezmény mértékét a "%" gombra kattintva!
Ha globálisan (azaz az összes termékre) szeretnéd hozzáadni a kedvezmény mértékét, úgy csak szimplán kattints a kedvezmény nevére!
Ha csak egy - egy termékhez szeretnéd hozzáadni a kedvezményt, úgy először kattints a termék nevére, majd utána a kedvezményre!
Ha törölni szeretnéd az egyik terméknél a kedvzemény mértékét, úgy kattints a terméknél a "Kuka" ikonra.
TIPP
Ilyen esetekben érdemes bekapcsolni a részletes nézetet, hogy lásd tételesen a kedvezmény mértékét!
FIGYELEM! Ha nem tudsz hozzáadni egy tételhez kedvezményt, a részletes kedvezmény szerkesztőnk beállításai miatt lehet iPanelen!
A BarSoft rendszere képes automatizmusokat kezelni, tehát be lehet állítani egy kedvezménynél hogy:
Melyik termékre érvényes
Melyik méretre érvényes egy terméken belül
Mikor érvényes
Milyen időintervallumban adható
Ki adhatja
Amennyiben vállalunk házhoz szállítást, szükségünk lesz a vendég címét, telefonszámát, nevét rögzítenünk. Ha már rögzített vendégről van szó, használhatjuk a kereső funkciót (név vagy telefonszám alapján), meggyorsítva a rendelés felvételt. Olyan esetben, amikor nem tudjuk eldönteni, hogy az adott telefonszámhoz tartozik e mentett információ, elég a keresőbe beírni a számot. Ha nincs rá találat a telefonszám mezőben levő nyíl gombbal egyből be is másolhatjuk a számot, majd folytathatjuk a vendég információinak rögzítését.
Klasszikus éttermi működésnél fontos az, hogy megjelöljük a konyha számára, hogy melyik ételek, melyik körben megy ki a vendég számára, hogyan készüljenek sorrendben.
A BarSoft segítségével a felütés során be tudod állítani a köröket termékenként, vagy felütési sorrendben.
FIGYELEM!
A körök funkció a POS beállításaiban a testreszabás menüpontban érhető el, alapesetben ki van kapcsolva!
A köröket termékenként mutatjuk az OrderManagerben, és elválasztva csoportosítva a konyha blokkon.